Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Praktyczne warsztaty dla pracowników UPP w ramach budżetu partycypacyjnego | Centrum Kształcenia Ustawicznego

Praktyczne warsztaty dla pracowników UPP w ramach budżetu partycypacyjnego

 

W I edycji Uczelnianego budżetu partycypacyjnego (2023 r.) zaprosiliśmy pracowników administracyjnych, naukowych, dydaktycznych oraz doktorantów – wszystkie osoby zawodowo związane z Uczelnią na praktyczne warsztaty. Projekt sprzyjał integracji społecznej pracowników Uczelni. Ponadto społeczność pracowników miała możliwość skorzystania z potencjału naukowego i badawczego, jaki posiada Uczelnia.

Zdecydowana większość zajęć to warsztaty związane z kierunkami kształcenia prowadzonymi w Uniwersytecie. Były to zajęcia o nachylaniu praktycznym, z których wiedzę i efekty można wykorzystać w życiu codziennym, zarówno zawodowym, jak i prywatnym.

Warsztaty prowadzone były na poszczególnych Wydziałach, przez pracowników naukowo-dydaktycznych, przy koordynacji Centrum Kształcenia Ustawicznego (CKU).

Projekt nie obejmował ostatecznej zamkniętej listy warsztatów. Zaplanowano do zrealizowania przykładowe warsztaty i szkolenia, ale projekt przewidywał możliwość zorganizowania szkolenia/warsztatu w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłoszone przez pracowników UPP. Dlatego też zwiększyliśmy liczbę grup na tych warsztatach, na które było największe zainteresowanie.

Wstępnie proponowanym terminem zajęć były wybrane piątki, w godz. 13.00 – 15.00, ale ostateczny termin każdego z warsztatów zależał od dostępności sali oraz planu prowadzącego zajęcia. Na każdy z warsztatów obowiązywały wcześniejsze zapisy w CKU. Z uwagi na fakt, że warsztaty odbywały się w godzinach pracy – wymagana była zgoda bezpośredniego przełożonego.

W ramach projektu zaproponowaliśmy również szkolenie Zdrowy kręgosłup” realizowane przez specjalistów spoza UPP. Szkolenie to miało na celu zwiększenie świadomości na temat ryzyka związanego z długotrwałą pracą siedzącą, prewencję dolegliwości bólowych kręgosłupa oraz naukę ćwiczeń do wykonania w miejscu pracy.

O przyjęciu na zajęcia decydowała kolejność zgłoszeń.

Poniżej zamieszczamy wykaz zrealizowanych szkoleń.

Wykaz warsztatów dla pracowników UPP w ramach budżetu partycypacyjnego - edycja 1 (2023 r.)

datatemat zajęćopis zajęćprowadzącymiejscezapisy

30.06.2023

g. 13:30 15:00

 

TRUSKAWKOWE CIEKAWOSTKI POŁĄCZONE Z DEGUSTACJĄ

W pierwszej części warsztatów prelegentka przedstawi podstawowe informacje dotyczące pochodzenia truskawki. Uczestnicy dowiedzą się również co jedzą, z botanicznego punktu widzenia.  Zostaną przedstawione wartości odżywcze truskawek oraz wykazane różnice między odmianami. W drugiej części spotkania pokazane zostaną różne sposoby uprawy truskawek (tunel, szklarnia) oraz uczestnicy będą mieli okazję skosztować kilku odmian truskawek. Zajęcia odbędą się w pałacu oraz w plenerze MARCELINA - Ogrodniczej Stacji Doświadczalnej Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii. Prelegentka przedstawi również historię majątku o nazwie Marcellino, którego właścicielką w połowie XIX wieku była Konstancja Łubieńska.

Dr inż. Jolanta Lisiecka

Pałac oraz plener MARCELINA - Ogrodniczej Stacji Doświadczalnej Wydziału Rolnictwa, Ogrodnictwa i Bioinżynierii, ul. Zgorzelecka 4

Zapisy zakończone

21.09.2023 

g. 13:00 – 14:30

 

KANAPKA, OWSIANKA CZY KOKTAJL? WSZYSTKO, CO WARTO WIEDZIEĆ O ZDROWYCH I SMACZNYCH POSIŁKACH DO PRACY

W trakcie średnio 8 godzin pracy spożywamy 2-3 posiłki, które mogą stanowić ponad 50% naszego zapotrzebowania na energię i wszystkie składniki odżywcze. Nie bez znaczenia dla naszego organizmu jest więc świadome ich komponowanie oraz korzystanie ze zdrowych i smacznych produktów. W ramach niniejszych warsztatów omówione zostaną zagadnienia związane z komponowaniem posiłków do pracy tak, aby nie były one kosztochłonne czy czasochłonne. Warto zainspirować się do wprowadzenia małych zmian, a dzięki temu osiągnąć spore efekty – przede wszystkim pozytywnie wpłynąć na swoje zdrowie!

Mgr Ewelina Żuk

Budynek Wydziału Nauk o Żywności i Żywieniu, ul. Wojska Polskiego 31, sala 207Zapisy zakończone

21.09.2023 

g. 11:00 – 12:30

 

Z uwagi na dużą liczbę chętnych utworzyliśmy II grupę o godz. 11:00 

 

22.09.2023

g. 13:30 – 15:00

piątek

KOKEDAMA - WISZĄCE OGRODY

Kokedama jest japońską sztuką tworzenia kul otoczonych mchem, w których rośnie roślina. Powstała w epoce Edo w XVIII wieku. Każdy uczestnik zapozna się z nią i wykona własny wiszący ogród.

Dr inż. Piotr CzuchajPracownia Roślin Ozdobnych, Kolegium Zembala, ul. Dąbrowskiego 159,  sala 33, 1 piętroZapisy zakończone

11.10.2023 GRUPA 1 

g. 13:30-15:00

środa

ZDROWY KRĘGOSŁUP

Szkolenie to ma na celu zwiększenie świadomości na temat ryzyka związanego z długotrwałą pracą siedzącą, prewencję dolegliwości bólowych kręgosłupa oraz naukę ćwiczeń do wykonania w miejscu pracy.

 

 

 

Fizjoterapeuci z firmy „Warsztat Zdrowia Fizjoterapia i Gabinety Lekarskie Karolina Pilaczyńska”

Budynek Wydziału Leśnego i Technologii Drewna,

ul. Wojska Polskiego 38/42, sala 416

(CWR - piętro 4 i pół)

Liczba miejsc wyczerpana

13.10.2023

GRUPA 2

g. 8:00-9:30

piątek

Liczba miejsc wyczerpana

27.10.2023

GRUPA 3

g. 8:00-9:30

piątek

Liczba miejsc wyczerpana

27.10.2023

GRUPA 4

g. 10:00-11:30

piątek

Z uwagi na dużą liczbę chętnych utworzyliśmy 4 grupę o godz. 10:00 

16.11.2023

GRUPA 5

g. 8:00-9:30

czwartek

Z uwagi na dużą liczbę chętnych utworzyliśmy 5 grupę

20.10.2023

g. 13:30 – 15:00

piątek

SIŁA ZAPACHÓWUczestnicy dowiedzą się, czym są i jak działają olejki eteryczne. Zapoznają się z najważniejszymi i najpopularniejszymi olejkami eterycznymi, ich działaniem i zastosowaniem. Poznają wykorzystanie olejków dla relaksu, urody i zdrowia. Prowadząca przedstawi znaczenie aromaterapii w życiu codziennym oraz rolę olejków eterycznych w przywróceniu równowagi organizmu.dr hab. Barbara Frąszczak

Kolegium Zembala,

ul. Dąbrowskiego 159,  sala 15a

Liczba miejsc wyczerpana

1.12.2023 g. 13:30 – 15:00

piątek

WARZYWA ZAPOMNIANE

W trakcie zajęć uczestnicy wysłuchają prelekcji dotyczącej uprawy i właściwości prozdrowotnych wybranych gatunków zapomnianych warzyw i będą mieli możliwość ich degustacji.dr inż. Jolanta LisieckaKolegium Zembala, ul. Dąbrowskiego 159,  sala Katedry Warzywnictwa, budynek A, ostatnie piętroZapisy zakończone

14.12.2023 

GRUPA 1

g. 9:00 - 11:30

czwartek

ŚWIĄTECZNE WIANKI

Uczestnicy poznają technikę tworzenia wianków świątecznych i przygotują dekorację do położenia na stole lub zawieszenia na drzwiach, która uatrakcyjni mieszkanie w okresie Bożego Narodzenia.prof. UPP dr hab. Agnieszka Krzymińska-Bródka

Kolegium Zembala, ul. Dąbrowskiego 159,  sala 32, 1 piętro

Katedra Roślin Ozdobnych, Dendrologii i Sadownictwa

Zapisy zakończone

15.12.2023

GRUPA 2

g. 9:00 - 11:30

piątek

Zapisy zakończone

15.12.2023

GRUPA 3

g. 12:30 - 15:00

piątek

Zapisy zakończone

 

KONTAKT: Centrum Kształcenia Ustawicznego UPP, cku@up.poznan.pl, tel. 61848 70-26

Na podłodze na karimacie leży fizjoterapeuta pokazując ćwiczenie do wykonania dla zdrowego kręgosłupa . Lewą nogę ma wyprostowaną, a prawą ugiętą w kolanie.Fizjoterapeuta demonstruje jak poprawnie wykonać ćwiczenie dla rozluźnienia nadgarstków dla osób wykonujący długotrwałą pracę przy komputerze. Lewą dłonią obejmują nadgarstek prawej dłoni. Prawą dłonią robią pełne okrężne ruchy.Grupa około 20 pracowników biurowych i naukowych siedzi w ławkach i wykonuje ćwiczenie dla rozluźnienia nadgarstków. Lewą dłonią obejmują nadgarstek prawej dłoni. Prawą dłonią robią pełne okrężne ruchy.Prowadząca zajęcia ubrana jest w koszulkę z truskawką. Na ścianie wyświetlana jest prezentacja z pytaniem: Dlaczego warto jeść truskawki. Na obrazku na prezentacji widać twarz dziecka, które je truskawkę.Na stole znajduje się 6 talerzy z różnymi gatunkami truskawek. Prowadząca zajęcia wskazuje ręką jeden z talerzy. Przed stołem stoją słuchacze. 5 kobiet i dziecko.
Na stole zaprezentowane są truskawki różnych gatunków, postawiona jest w wielkim słoju z dozownikiem lemoniada miętowo-truskawkowa własnej roboty, truskawkowy sernik na zimno oraz sałatka z truskawkami, rukolą i serem białym. Uśmiechnięci uczestnicy zajęć słuchają informacji, które udziela prowadząca.Dwanaście osób (uczestnicy zajęć oraz prowadząca) stoi na schodach do pałacyku. Widać zieloną trawę przed schodami a w tle za uczestnikami duże okna i wejście do pałacyku.Pod rozlożystym drzewem iglastym stoją tyłem do zdjęcia uczestnicy zajęć, którzy słuchają prowadzącej. Prowadząca ma okulary, czarne włosy i ubrana jest w jasnoczerwoną koszulkę z obrazkiem truskawki.Prowadząca zajęcia stoi po lewej stronie sali, na środku sali na tablicy multimedialnej wyświetlana jest prezentacja. Widać również słuchaczkę w niebieskiej sukience siedzącą w pierwszym rzędzie ławek. Na ławce  w drugim rzędzie są materiały dydaktyczne dot. zdrowego odżywianiaUczestnicy zajęć siedzą w ławkach. Prowadząca stoi między nimi i odpowiada na ich pytania.
Przy ławce szkolnej siedzi kobieta w czarnej koszulce w różowe drobne kwiatki. Na ławce ma roślinę z 6 dużymi liśćmi, mech oraz sznurek do zawieszenia rośliny. W ławkach szkolnych siedzi 5 kobiet. Wszystkie są skupione na swojej pracy. W ręku mają rośliny z dużymi zielonymi liśćmi i korzenie tych roślin owijają mchem, który przymocowują drucikiem do rośliny.Prowadzący zajęcia pokazuje uczestnikom jak prawidłowo obwiązać sznurkiem mech na roślinie, aby dobrze się trzymała jak zostanie powieszona na haczyku. W ręku trzyma roślinę z dużymi zielonymi liśćmi.Uczestnicy zajęć siedzą w ławkach szkolnych i plotą ze sznurka makramę, w której zawiśnie roślina. Wszyscy są bardzo skupieni na swojej pracy. Prowadzący stoi na środku sali i pokazuje uczestnikom, jak prawidłowo włożyć roślina do makramy, aby ta efektownie wyglądała. W ręku trzyma roślinę o dużej ilości zielonych liści. Jest to filodendron.
W sali jest dużo zielonych roślin na parapetach. W ławkach siedzi 9 uczestnikó, którzy ukladają makramę ze sznurka w pozycji, która pokazuje prowadzący zajęcia. Prowadzący stoi na środku sali. Na stołach jest dużo mchu, sznurków, rękawiczek lateksowych - materiałów potrzebnych do stworzenia kokedamy.Prowadzący zajęcia stoi na środku sali i pokazuje uczestnikom, jak upleść ze sznurka makramę. Uczestnicy próbują samodzielnie wykonać to zadanie używając jutowego brązowego sznurka.Uśmiechnięta kobieta o blond włosach w granatowej koszulce z krótkim rękawkiem ,a na dłoniach założone niebieskie lateksowe rękawiczki. W rekach trzyma roślinę o dużych zielonych liściach, jej korzenie obwinięte są mchem w kulę. Kobieta obwiązuje tę kulę jutowym sznurkiem.Kobieta w bluzce w brązowo-czarne, beżowe i białe koliste wzory trzyma na wyciągnięciu ręki własnoręcznie wykonaną kokedamę. Korzenie rośliny o dużych zielonych liściach umieszczone jest w kuli z mchu. Całość kompozycji umieszczona jest w makramie ze sznurka jutowego.Uczestnicy zajęć siedzą w ławkach i obwijają jutowym brązowym sznurkiem kule mchu, w której znajdują się korzenie rośliny. Na twarzach widać bardzo duże skupienie.
Mężczyzna w kraciastej czerwono-szarej koszuli siedzi przy ławce szkolnej i wiąże sznurek na kuli z mchu, która owija korzenie rośliny.Na schodach w środku budynku stoi piętnastu uczestników i uczestniczek zajęć oraz prowadzący. Trzymają w rękach samodzielnie wykonane kokedamy. W tle na ścianie widać napis: Katedra Roślin Ozdobnych. Pięć kobiet i jeden mężczyzna stoją wokół stołu. Na stole są postawione dwa czajniki z wodą, olejki eteryczne o różnych zapachach w małych fiolkach. Uczestnicy wąchają zapachy, aby wybrać dla siebie odpowiedni.Dwie kobiety i mężczyzna trzymają w rękach małe buteleczki z ciemnego szkła. W fiolkach tych są olejki eteryczne o różnych zapachach. Sześć kobiet i jeden mężczyzna wąchają zapachy różnych olejków eterycznych znajdujących się w małych szklanych fiolkach. na stole znajduje się około dwudziestu różnych fiolek z zapachami.
na stole znajduje się przezroczysta mała buteleczka z olejkiem potrzebnym do sporządzenia własnej kompozycji olejków eterycznych. Widać ręce kobiety, które trzymają strzykawkę, w której znajduje się wybrany zapach. Wstrzykuje ona do ciemnej szklanej malej fiolki zawartość strzykawki.Na stole leży duża biała brukiew. Wyglądem bardzo przypomina seler, ale jest od niego 2-3 razy większa. Prowadząca stoi przy stole z uczestnikami i odpowiada na ich pytania. Prowadzaca zajęcia trzyma w rękach korzeń pietruszki i pasternaku. Pasternak jest znacznie większy od pietruszki. Prowadząca tłumaczy mężczyźnie jak można po wyglądzie rozróżnić te dwa warzywa.Dwie uśmiechnięte kobiety jedzą zupę ze skorzonery w papierowych miseczkach. Prowadząca oraz trzy kobiety i dwóch mężczyzn stoją w kółku i rozmawiają. Są bardzo uśmiechnięci.
Pięć kobiet siedzi przy ławkach. Każda z nich ma przed sobą słomiane kółko oraz pocięte zielone gałązki sosny. Prowadząca zajęcia stoi miedzy kobietami i pokazuje im jak zamocować gałązki sosny w słomianym kółku. Dwie kobiety mają na stole położony upleciony wianek z gałązek sosnowych. Każda z nich dekoruje swój wianek ozdobami. Pierwsza niebieskimi i srebrnymi małymi bombkami, białymi gwiazdeczkami. Druga na wianku ma brązowe laski cynamony, a teraz za pomocą kleju na gorąco doczepia białą kokardę.Dziewczyna prezentuje wykonamy samodzielnie wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdobiony jest symetrycznie po dwóch stronach suszonymi plastrami pomarańczy i jabłek, małymi szyszkami oraz laskami cynamonu. Na dole wianka na środku przypięta jest złota kokarda.Kobieta dekoruje swój własnoręcznie wykonany wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdabia go suszonymi plasterkami pomarańczy, szyszką, białymi malutkimi bombeczkami oraz białą kokardą.Dwie kobiety prezentują własnoręcznie wykonane wianki świąteczne. Wianki z sosnowych zielonych gałązek mają kształt koła. Jeden przyozdobiony jest plasterkami suszonej pomarańczy oraz jabłka, złotymi gwiazdkami i białą kokardą. Drugi ma niebieskie i białe bombeczki, białe gwiazdki oraz delikatną cienką srebrną wstążkę.
Kobieta prezentuje swój własnoręcznie wykonany wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdobiła go suszonymi plasterkami pomarańczy i jabłka, szyszką, białymi malutkimi bombeczkami, laskami cynamonu oraz białą kokardą.Wspólne zdjęcie piętnastu kobiet ustawionych w dwóch zdjęciach. Panie prezentują swoje własnoręcznie wykonane wianki świąteczne. Wszystkie są kolorowe i pięknie przyozdobione. Niektóre panie trzymają jeszcze ozdobę na kolorowej tasiemce z przymocowaną szyszką.Wianek z sosnowych zielonych gałązek w kształcie koła przyozdobiony jest różowymi gwiazdkami oraz malutkimi białymi gwiazdeczkami, jasno różowymi bombeczkami,  jasno i ciemno różowymi różyczkami z materiału oraz różową wstążką. Obok położona jest szyszka przyozdobiona przyklejonymi małymi różowymi kuleczkami oraz drobna gałązka sosny.Wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony został małymi złotymi bombeczkami, małymi szyszkami, kilkoma czerwonymi bombeczkami oraz kokarda w kształcie róży. Wszystko własnoręcznie wykonane.Na stole leży wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony jest różowymi bombeczkami, białymi gwiazdkami, dekoracją w kształcie prezentu, różowo biała kokardą oraz drewnianą dekoracją w kształcie sani z prezentami. Obok wianka leżą do kompetu przyozdobione dwie szyszki. jedna do postawienia na stół, druga z białą wstążką do zawieszenia.
Wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony jest pomaranczowymi bombeczkami, zlotymi brokatowymi gwiazdkami, zółtymi i pomarańczowymi różyczkami z materiału oraz kokardą zrobioną z dwóch wstążek białej i pomarańczowej.

fb-CKU.png  fb-UMP.png  fb-PUTW.png