Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Praktyczne warsztaty dla pracowników UPP w ramach budżetu partycypacyjnego | Centrum Kształcenia Ustawicznego

Praktyczne warsztaty dla pracowników UPP w ramach budżetu partycypacyjnego

Prowadząca zajęcia ubrana jest w koszulkę z truskawką. Na ścianie wyświetlana jest prezentacja z pytaniem: Dlaczego warto jeść truskawki. Na obrazku na prezentacji widać twarz dziecka, które je truskawkę.Na stole znajduje się 6 talerzy z różnymi gatunkami truskawek. Prowadząca zajęcia wskazuje ręką jeden z talerzy. Przed stołem stoją słuchacze. 5 kobiet i dziecko. Na stole zaprezentowane są truskawki różnych gatunków, postawiona jest w wielkim słoju z dozownikiem lemoniada miętowo-truskawkowa własnej roboty, truskawkowy sernik na zimno oraz sałatka z truskawkami, rukolą i serem białym. Uśmiechnięci uczestnicy zajęć słuchają informacji, które udziela prowadząca.Uczestnicy degustują truskawki różnych gatunków, sernik na zimno oraz sałatkę z rokolą, truskawkami i serkiem.Dwanaście osób (uczestnicy zajęć oraz prowadząca) stoi na schodach do pałacyku. Widać zieloną trawę przed schodami a w tle za uczestnikami duże okna i wejście do pałacyku.
Pod rozlożystym drzewem iglastym stoją tyłem do zdjęcia uczestnicy zajęć, którzy słuchają prowadzącej. Prowadząca ma okulary, czarne włosy i ubrana jest w jasnoczerwoną koszulkę z obrazkiem truskawki.Fizjoterapeuta demonstruje jak poprawnie wykonać ćwiczenie dla rozluźnienia nadgarstków dla osób wykonujący długotrwałą pracę przy komputerze. Lewą dłonią obejmują nadgarstek prawej dłoni. Prawą dłonią robią pełne okrężne ruchy.Grupa około 20 pracowników biurowych i naukowych siedzi w ławkach i wykonuje ćwiczenie dla rozluźnienia nadgarstków. Lewą dłonią obejmują nadgarstek prawej dłoni. Prawą dłonią robią pełne okrężne ruchy.Na podłodze na karimacie leży fizjoterapeuta pokazując ćwiczenie do wykonania dla zdrowego kręgosłupa . Lewą nogę ma wyprostowaną, a prawą ugiętą w kolanie.Uczestnicy zajęć siedzą w ławkach. Prowadząca stoi między nimi i odpowiada na ich pytania.
Prowadząca zajęcia stoi po lewej stronie sali, na środku sali na tablicy multimedialnej wyświetlana jest prezentacja. Widać również słuchaczkę w niebieskiej sukience siedzącą w pierwszym rzędzie ławek. Na ławce  w drugim rzędzie są materiały dydaktyczne dot. zdrowego odżywianiaPrzy ławce szkolnej siedzi kobieta w czarnej koszulce w różowe drobne kwiatki. Na ławce ma roślinę z 6 dużymi liśćmi, mech oraz sznurek do zawieszenia rośliny. W ławkach szkolnych siedzi 5 kobiet. Wszystkie są skupione na swojej pracy. W ręku mają rośliny z dużymi zielonymi liśćmi i korzenie tych roślin owijają mchem, który przymocowują drucikiem do rośliny.Prowadzący zajęcia pokazuje uczestnikom jak prawidłowo obwiązać sznurkiem mech na roślinie, aby dobrze się trzymała jak zostanie powieszona na haczyku. W ręku trzyma roślinę z dużymi zielonymi liśćmi.Uczestnicy zajęć siedzą w ławkach szkolnych i plotą ze sznurka makramę, w której zawiśnie roślina. Wszyscy są bardzo skupieni na swojej pracy.
Prowadzący stoi na środku sali i pokazuje uczestnikom, jak prawidłowo włożyć roślina do makramy, aby ta efektownie wyglądała. W ręku trzyma roślinę o dużej ilości zielonych liści. Jest to filodendron.W sali jest dużo zielonych roślin na parapetach. W ławkach siedzi 9 uczestnikó, którzy ukladają makramę ze sznurka w pozycji, która pokazuje prowadzący zajęcia. Prowadzący stoi na środku sali. Na stołach jest dużo mchu, sznurków, rękawiczek lateksowych - materiałów potrzebnych do stworzenia kokedamy.Prowadzący zajęcia stoi na środku sali i pokazuje uczestnikom, jak upleść ze sznurka makramę. Uczestnicy próbują samodzielnie wykonać to zadanie używając jutowego brązowego sznurka.Uśmiechnięta kobieta o blond włosach w granatowej koszulce z krótkim rękawkiem ,a na dłoniach założone niebieskie lateksowe rękawiczki. W rekach trzyma roślinę o dużych zielonych liściach, jej korzenie obwinięte są mchem w kulę. Kobieta obwiązuje tę kulę jutowym sznurkiem.Kobieta w bluzce w brązowo-czarne, beżowe i białe koliste wzory trzyma na wyciągnięciu ręki własnoręcznie wykonaną kokedamę. Korzenie rośliny o dużych zielonych liściach umieszczone jest w kuli z mchu. Całość kompozycji umieszczona jest w makramie ze sznurka jutowego.
Uczestnicy zajęć siedzą w ławkach i obwijają jutowym brązowym sznurkiem kule mchu, w której znajdują się korzenie rośliny. Na twarzach widać bardzo duże skupienie.Mężczyzna w kraciastej czerwono-szarej koszuli siedzi przy ławce szkolnej i wiąże sznurek na kuli z mchu, która owija korzenie rośliny.Na schodach w środku budynku stoi piętnastu uczestników i uczestniczek zajęć oraz prowadzący. Trzymają w rękach samodzielnie wykonane kokedamy. W tle na ścianie widać napis: Katedra Roślin Ozdobnych. Pięć kobiet i jeden mężczyzna stoją wokół stołu. Na stole są postawione dwa czajniki z wodą, olejki eteryczne o różnych zapachach w małych fiolkach. Uczestnicy wąchają zapachy, aby wybrać dla siebie odpowiedni.Dwie kobiety i mężczyzna trzymają w rękach małe buteleczki z ciemnego szkła. W fiolkach tych są olejki eteryczne o różnych zapachach.
Sześć kobiet i jeden mężczyzna wąchają zapachy różnych olejków eterycznych znajdujących się w małych szklanych fiolkach. na stole znajduje się około dwudziestu różnych fiolek z zapachami. na stole znajduje się przezroczysta mała buteleczka z olejkiem potrzebnym do sporządzenia własnej kompozycji olejków eterycznych. Widać ręce kobiety, które trzymają strzykawkę, w której znajduje się wybrany zapach. Wstrzykuje ona do ciemnej szklanej malej fiolki zawartość strzykawki.Na stole leży duża biała brukiew. Wyglądem bardzo przypomina seler, ale jest od niego 2-3 razy większa. Prowadząca stoi przy stole z uczestnikami i odpowiada na ich pytania. Prowadzaca zajęcia trzyma w rękach korzeń pietruszki i pasternaku. Pasternak jest znacznie większy od pietruszki. Prowadząca tłumaczy mężczyźnie jak można po wyglądzie rozróżnić te dwa warzywa.Dwie uśmiechnięte kobiety jedzą zupę ze skorzonery w papierowych miseczkach.
Prowadząca oraz trzy kobiety i dwóch mężczyzn stoją w kółku i rozmawiają. Są bardzo uśmiechnięci.Pięć kobiet siedzi przy ławkach. Każda z nich ma przed sobą słomiane kółko oraz pocięte zielone gałązki sosny. Prowadząca zajęcia stoi miedzy kobietami i pokazuje im jak zamocować gałązki sosny w słomianym kółku. Dwie kobiety mają na stole położony upleciony wianek z gałązek sosnowych. Każda z nich dekoruje swój wianek ozdobami. Pierwsza niebieskimi i srebrnymi małymi bombkami, białymi gwiazdeczkami. Druga na wianku ma brązowe laski cynamony, a teraz za pomocą kleju na gorąco doczepia białą kokardę.Wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony jest pomaranczowymi bombeczkami, zlotymi brokatowymi gwiazdkami, zółtymi i pomarańczowymi różyczkami z materiału oraz kokardą zrobioną z dwóch wstążek białej i pomarańczowej.Dziewczyna prezentuje wykonamy samodzielnie wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdobiony jest symetrycznie po dwóch stronach suszonymi plastrami pomarańczy i jabłek, małymi szyszkami oraz laskami cynamonu. Na dole wianka na środku przypięta jest złota kokarda.
Kobieta dekoruje swój własnoręcznie wykonany wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdabia go suszonymi plasterkami pomarańczy, szyszką, białymi malutkimi bombeczkami oraz białą kokardą.Dwie kobiety prezentują własnoręcznie wykonane wianki świąteczne. Wianki z sosnowych zielonych gałązek mają kształt koła. Jeden przyozdobiony jest plasterkami suszonej pomarańczy oraz jabłka, złotymi gwiazdkami i białą kokardą. Drugi ma niebieskie i białe bombeczki, białe gwiazdki oraz delikatną cienką srebrną wstążkę.Kobieta prezentuje swój własnoręcznie wykonany wianek świąteczny. Wianek z sosnowych zielonych gałązek ma kształt koła. Przyozdobiła go suszonymi plasterkami pomarańczy i jabłka, szyszką, białymi malutkimi bombeczkami, laskami cynamonu oraz białą kokardą.Dwie kobiety prezentują swoje własnoręcznie wykonane kolorowe świąteczne wianki.Wspólne zdjęcie piętnastu kobiet ustawionych w dwóch zdjęciach. Panie prezentują swoje własnoręcznie wykonane wianki świąteczne. Wszystkie są kolorowe i pięknie przyozdobione. Niektóre panie trzymają jeszcze ozdobę na kolorowej tasiemce z przymocowaną szyszką.
Wianek z sosnowych zielonych gałązek w kształcie koła przyozdobiony jest różowymi gwiazdkami oraz malutkimi białymi gwiazdeczkami, jasno różowymi bombeczkami,  jasno i ciemno różowymi różyczkami z materiału oraz różową wstążką. Obok położona jest szyszka przyozdobiona przyklejonymi małymi różowymi kuleczkami oraz drobna gałązka sosny.Wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony został małymi złotymi bombeczkami, małymi szyszkami, kilkoma czerwonymi bombeczkami oraz kokarda w kształcie róży. Wszystko własnoręcznie wykonane.Na stole leży wianek w kształcie koła wykonany z zielonych sosnowych gałązek. Przyozdobiony jest różowymi bombeczkami, białymi gwiazdkami, dekoracją w kształcie prezentu, różowo biała kokardą oraz drewnianą dekoracją w kształcie sani z prezentami. Obok wianka leżą do kompetu przyozdobione dwie szyszki. jedna do postawienia na stół, druga z białą wstążką do zawieszenia.

fb-CKU.png  fb-UMP.png  fb-PUTW.png